2012. szeptember 25., kedd

Rettenet a Tokyo Game Show játékexpón


A Japánban megrendezett Tokyo Game Show (2012. 09. 20-23.) ebben az évben sem szűkölködött különcségek terén.


A játékexpó múltja, jelene
A japánok mindig is tudták, hogy mitől „döglik a légy”, sosem görcsöltek, ha valami rendhagyóról volt szó (pl. Cinema Keiba Japan World Cup 3, Boong-Ga Boong-Ga , Syobon Action – amit sokan a „világ legszemetebb” játékának tituláltak, Purirura Stage 3 stb.).
Az idei játékexpón is találhatóak voltak különbözőbbnél különbözőbb különcség, még ha a fiatalabb tehetségek a játékfejlesztők megnyerésére a kreativitásukat valamelyest háttérbe szorítva az általuk elsajátított, már megszokott fogásokat igyekeztek bemutatni.




Játék is, nem is... 
A Qumarion nevű játékfejlesztő cég egy irányítható modellbábú által változtatható virtuális karaktert készített (a figurához adott szoftverrel működtethető), míg a Tokiói Médiatechnológiai Egyetem olyan esernyőt fejlesztett ki, ami gyakorlatilag átláthatóvá teszi az égbolt fedett részét – leginkább felhőkarcolók esetében működik (ahogy halad az ember, az ernyő belsején az a kép jelenik meg, ahol és ahogy járnánk). A Tokiói Műszaki Egyetem Light Shooter nevű kreálmányával tűnt ki a sokaságból (gyakorlatilag speciális nyíl és érzékelők segítségével játszhat ezzel az ember). Az utóbb említett „játékok” nem is feltétlenül játéknak mondhatóak, leginkább érdekességeknek.

The Unfinished Swan ("Befejezetlen hattyú")
A Sony Corporation részlegénél azonban már hétköznapibb értelemben vett „játék” is volt, márpedig a Giant Sparrow fejlesztőcsapat terméke, vagyis az Unfinished Swan, hasonlatosan kreatív és egyben elvont játék, mint a Limbo („Ugyvanplancsiznakegy” játékbemutatója a „Limbo”-ról itt).

A gyilkos paradicsomok támadása
Az előzőekhez képest mégis a következő játék lett nemhivatalosan a Tokyo Game Show legfurcsább játéka. A Kanagavai Műszaki Egyetem fejlesztette játék gyakorlatilag egy arcade lövöldözős műfajú (mint pl. House of the Dead), csakhogy a fegyver újratöltése (amivel zöldségeket kell célozni, lőni a kijelzőn) egyedi – három tál tartalmából kell enni (pl. paradicsom, stb. zöldséget - a játékexpón szárazsütik voltak). Ám ezzel még nincs vége a játéknak; az „újratöltésnél” mosolyogni is kell – a játék maga érzékeli is ezt egy mosolyfelismerő kamerával, és csak úgy „kattan be a tár a fegyverbe”, tehát élvezni is kell, amit eszünk.



Bővebben itt:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése